Het noorden - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van maram - WaarBenJij.nu Het noorden - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van maram - WaarBenJij.nu

Het noorden

Door: m en r

Blijf op de hoogte en volg maram

04 Oktober 2016 | Vietnam, Hanoi

haihai, nu maar via de telefoon wat bijwerken. Helaas (of misschien wel gelukkig) zijn er geen computers beschikbaar.
We hebben inmiddels al 1200 fotos gemaakt en topervaringen achter de rug :)
Ramin heeft continue het fototoestel in handen en niets wordt gemist!
Dit is Marije anders gewend, want normaal is zij de cameraverslaafde.
Alles gaat goed, prachtige natuur, hele aardige en lieve mensen en vooral heerlijk eten. Het liefst ontbijten wij iedere dag met pho:noodlesoep.
Hanoi is een drukke stad waar je als je oversteekt altijd benieuwd bent of je heel weer aan de overkant komt.
Er zijn vele tempels die te bezoeken zijn met lange kleding, dit wisten we wel, maar toen even vergeten. Hebben dus nog geen tempel bezocht.
Wel hebben wij een streetfoodtour gedaan om allerlei eten te proeven bij eettentjes waar je normaal geen stap binnen zal zetten om hoe het eruit ziet. Maar wat een heerlijk eten! Dit was een goeie verjaardagmaaltijd, want Ramin is 30 jaar geworden! :) :)
Vanuit Hanoi hebben wij de nachttrein genomen naar Sapa. Niet heel succesvol, want allebei nauwelijks gelsapen, maar wel veilig aangekomen in Lao Cai, vanwaaruit we met een busje naar Sapa gingen. Dit samen met onze Koreaanse Coupegenoten.
In Sapa aangekomen om 8 uur sochtends moesten we meteen aan de bak van onze gids Nini. Haar hadden we gebeld door tip van Linda, thnx want ze was echt heel goed! We hebben km lange wandeltochten gemaakt door de bergen. Langs rijsvelden, buffels en minderheidsdorpjes. We hadden geluk, want het was de week van het oogsten. De rijstvelden waren geel en klaar voor oogsten. Dit waren zij dan ook allemaal aan het doen.
We sliepen bij de familie van Nini, waar we met het hele gezin een megamaaltijd aten. Echt al het eten is fantastisch, we willen hier nooit meer weg!
Bij het eten hoort ook happy water, oftewel zelfgemaakte rijstewijn ( wodka). Je wordt bijna gedwongen dit te drinken ;)
We hebben ook gezwommen bij een waterval en bij een schooltje gekeken bij kleine klasjes. Ze kregen met twee klassen tegelijk les en aan beide kanten van de klas was dus een ander schoolbord.
Na Sapa weer terug naar Hanoi en verder met reis.
xx

• 04 Oktober 2016 - 08:02

Pucca:

Wow, dus het kan nog erger... :-) Maar onwijs leuk! Geniet nog (ook van de noodlesoep hihihi). Liefs, Puc

• 04 Oktober 2016 - 21:32

Else Wikarta :

Oh, wat een mooi verhaal.
    Heel erg leuk om te lezen.
    Veel plezier nog verder.
    En ik ben benieuwd naar jullie volgende berichten.
    Liefs

• 04 Oktober 2016 - 22:07

Esther T:

Leuk om wat van jullie te horen, zat al steeds op de site te kijken.
    Veel plezier! Kus!

• 08 Oktober 2016 - 09:34

Felicia:

wat een avontuur!! leuk,leuk :-)

• 09 Oktober 2016 - 21:15

Es:

Komt er ook happy water mee terug?!!;-)