Hué - Reisverslag uit Hué, Vietnam van maram - WaarBenJij.nu Hué - Reisverslag uit Hué, Vietnam van maram - WaarBenJij.nu

Hué

Door: r en m

Blijf op de hoogte en volg maram

14 Oktober 2016 | Vietnam, Hué

Cin tjau!
We zijn gaan vliegen van Hanoi naar Hué. Lekker makkelijk een uurtje in plaats van een busrit van 24 uur.
In Hué ontdekten wij de brommer. Eerder zagen wij de Vietnamezen alleen maar als gekken scheuren, maar nu doen wij er zelf aan mee! Dat komt eigenlijk omdat we de eerste dag met de fiets de citadel hebben bezocht en daarna een tombe. We waren vergeten dat niet alles zo plat is al in Nederland, dus waren na bezoek van 1 tombe kapot haha. Wel weer een goeie conditietraining. Ook hadden wij de mooiste tombe bezocht, zagen wij toen we de volgende dag de rest van de tombes en de arena bezochten met de brommer.
Hier noemen ze het motorbike, maar het id gewoon een scootertje.
Na met de fiets alles te hebben overleefd, leek de scooter een eitje.
Ramin is een ster in scooterrijden en wil het liefst de rest van de reis op de scooter doen.
We hebben vanuit Hué een DMZ tour gedaan. Gedemilitairiseerde zone. Een overblijfsel van de oorlogstijd tussen Noord en Zuid Vietnam. We hebben ook de tunnels bezocht waar een plaatselijk dorpje heeft geschuild voor de oorlog tot 23 meter onder de grond.
x

• 14 Oktober 2016 - 07:11

Felicia:

Leuk joh,leek me heel interesting dat dmz gebied.En leuk dat 'motor'rijden